(「瀧辺花」など歌集)∽6_1_4

Type
Book
Description

記述レベル: アイテム

資料ID: 6_1_4

来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター

来歴-現物資料の来歴: 2004(平成16)年旧坪井誠太郎邸から東京大学大学院情報学環学際情報学府図書室に移管

概要-箱: 6

概要-群: 1

概要-体: 4

概要-名称: (「瀧辺花」など歌集)

概要-物的状態-長さ: 249

概要-物的状態-幅: 171

概要-物的状態-返: 同

概要-物的状態-角度: 0

概要-物的状態-折: なし

形態・形式情報-資源タイプ: 自由記述媒体

形態・形式情報-表現形式・スタイル: 08文芸一般

内容記述: 「よの子」が添削(朱字)を受けた歌(短歌)を綴ったもの。「金華堂」製罫紙を使用。

言語: ja

資源状態: 冊子/綴

備考: 後半6丁は歌会の記録か。罫紙ではなく白紙に書かれている。

  • Faculty / Graduate School
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
  • Original Owner
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Data Provider
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
  • Metadata Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other

Collection

  • Digital Cultural Heritage

    A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share

関連資料

(「首夏月」など和歌書上げ)∽6_2_16

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

和歌一括∽6_2_14

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

雑哥上・下∽6_2_18

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

和歌一括∽6_2_19

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

宇家良我老那巻五第二篇∽6_2_17

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

呉魯斯氏外科書初輯七(外題),呉魯斯氏外科書初輯巻之七 四 多量膿瘍則膿毒(内題)∽6_2_11

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies