(肖像画)理学博士坪井正五郎∽
Type
Book
Description
記述レベル: アイテム
来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
来歴-現物資料の来歴: 2004(平成16)年旧坪井誠太郎邸から東京大学大学院情報学環学際情報学府図書室に移管
概要-箱: 10
概要-群: 1
概要-名称: (肖像画)理学博士坪井正五郎
成立年代-備考: 全体的に白味がかっている。513×394(絵画部分のみだけ)
概要-作成: 長原孝太郎
概要-物的状態-長さ: 767
概要-物的状態-幅: 646
概要-物的状態-高さ: 72
形態・形式情報-資源タイプ: その他
形態・形式情報-表現形式・スタイル:
13絵画・版画・ポスター・図案・地図・書画
内容記述: 「9-2」の坪井正五郎デスマスクを包んでいた, 黄色と茶色の風呂敷各1枚ずつと綿。風呂敷(茶色)に「誠之小学校創立九十周年 昭和四十五年十月三十日」との記述あり。
資源状態: 単紙/単体
調査年月日: 2005/09/02
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料

(デスマスクを包んでいた布と綿)∽9_1
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

理学博士坪井正五郎先生追悼記念絵端書(3)∽15_1_2_2_3
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(袋)理学博士坪井正五郎先生追悼記念絵端書∽4-13-57-1
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(絵葉書)坪井博士図案∽4-22-47
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(絵葉書)坪井博士図案∽4-22-39
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(袋)理学博士坪井正五郎先生追悼記念絵端書∽4-13-10-1
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies