半数が奴隷、半数が自由では世界は成立し得ない∽330

Type
Book
Issued
-
Description

記述レベル: アイテム

資料ID: 330

枚数: 1

来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター

来歴-現物資料の来歴: 外務省情報部が収集・所蔵していた資料で、旧新聞研究所の何初彦教授によって収集・受け入れられた資料。

概要-名称: 半数が奴隷、半数が自由では世界は成立し得ない

概要-作成: -

概要-物的状態-長さ: 755

概要-物的状態-幅: 503

デジタルデータ関連-デジタル化の有無: デジタル化済

形態・形式情報-表現形式・スタイル: 13絵画・版画・ポスター・図案・地図・書画

内容記述: The World Cannot Live Half Slave, Half Free.The Prussian BlotEurope100,000,000 people already enslaved by GermanyPresident Wilson says of the Germans:“Their plan was to throw a broad belt of Germany military power and political control across the very center of Europe and beyond the Mediterranean Sea into the heart of Asia. They have actually carried the greater part of that amazing plan into execution.”The Kaiser proclaims:“Woe and death unto those who oppose my will. Death to the infidel who denies my mission. Let all the enemies of the German nation perish. God demands their destruction.”While Germany dreams of dominating the world by force there can be no peace.By Authority of the State Council of Defense(半数が奴隷、半数が自由では世界は成立し得ない1億もの人々がすでにドイツの奴隷にされているドイツが威力による世界支配を夢見ている間は平和はない)

寄与者: 印刷所:-

内容分類: 戦意昂揚

制作国: アメリカ

クライアント: Authority of The State Council of Defense

版式: 凸版

版式詳細: 凸版

版式備考: 書き文字

色数: 2色

色名: 赤、墨

Collection

  • Digital Cultural Heritage

    A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share

関連資料

奴らにアメリカを踏ませるな∽3

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

あなたは自分が必要とされるときには行くと言った∽434

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

地球上から自由が消滅しないために∽53

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

あなたの自由公債で兵士を後方から支援しよう∽43

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

奴らにアメリカを踏ませるな∽58

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

彼らは我々が戦うことなどできないと思っていた∽370

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies