新薬四百九十品 第四百一品至四百九十品∽2-6-16

Type
Book
Description

記述レベル: アイテム

資料ID: 2-6-16

来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター

概要-箱: 2

概要-群: 6

概要-体: 16

概要-名称: 新薬四百九十品 第四百一品至四百九十品

概要-物的状態-長さ: 233

概要-物的状態-幅: 171

概要-物的状態-返: 同

概要-物的状態-角度: 270

概要-物的状態-折: なし

概要-物的状態-面: なし

形態・形式情報-資源タイプ: 自由記述媒体

形態・形式情報-表現形式・スタイル: 98その他の内容

内容記述: 薬の製法と使用法、効能が記述されている。最初の頁に蔵書印「初百斎蔵書□」。最終頁の左下に「東京下谷仲□第二号十一号地坪井信良」 「日習堂」の20×20の原稿用紙を使用している。表紙題箋はずれ。和綴じ本。手書きで書かれた本。

資源状態: 冊子/綴

  • Faculty / Graduate School
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
  • Original Owner
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Data Provider
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
  • Metadata Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other

Collection

  • Digital Cultural Heritage

    A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share

関連資料

(新薬四百九十品 第百一品至第二百品)∽2-6-15-2

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

新薬四百九十品 第三百一品至第四百品∽2-6-2

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

新薬四百九十品 第二百一品至第三百品∽2-6-1

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(薬品の製法および効能書)∽2-1-2

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

普法戦紀 巻九∽2-3-2

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

普法戦紀 巻十一∽2-7-3

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies