緒方洪庵記念メダル∽2-11-2

Type
Book
Description

記述レベル: アイテム

資料ID: 2-11-2

来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター

概要-箱: 2

概要-群: 11

概要-体: 2

概要-名称: 緒方洪庵記念メダル

概要-物的状態-長さ: 120

概要-物的状態-幅: 120

概要-物的状態-高さ: 25

形態・形式情報-資源タイプ: 該当物無し

形態・形式情報-表現形式・スタイル: 98その他の内容

内容記述: 箱、メダル、天賞堂の広告カード、製作者意匠解説が一括されている。メダルには表OGATA KOAN 1810-1863」、裏「緒方洪庵 MEDICVS SCHOLASTICVS EDVCATOR 医学者・蘭学者・教育者」とあり。メダルは緒方富雄作成。

言語: ja,蘭

資源状態: 単紙/単体

備考: メダル直径72mm、解説書152×95mm、広告52×52mm

  • Faculty / Graduate School
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
  • Original Owner
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Data Provider
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
  • Metadata Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other

Collection

  • Digital Cultural Heritage

    A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share

関連資料

蘭学事始展記念メダル∽2-11-1

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

緒方洪庵伝∽2-2-11

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

緒方洪庵50回忌記念写真解説∽3_14_37

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(宮殿落成記念切手台紙)∽16-31-2-5

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

防虫剤∽2-12

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

メダルの拓本∽3_1_2_1_1-2-3-1

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies