民主主義を考える 民主主義はたたかいとるもの、多数決と個人の良心、民主主義は長い努力をもって [社会教育協会の若年層指導者特別研究会での講演]∽06-255
Type
Book
Issued
1975年1月号
Description
記述レベル: アイテム
資料ID: 06-255
概要-名称: 民主主義を考える 民主主義はたたかいとるもの、多数決と個人の良心、民主主義は長い努力をもって [社会教育協会の若年層指導者特別研究会での講演]
抜き取り雑誌記述-雑誌名: 国民(社会教育協会)
言語: ja
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料

民主主義を考える [民主主義はたたかいとるもの、多数決と個人の良心]∽06-467
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

北ベトナムの論理と心理(3) 次代にかける 育つ若手の指導者 いま実を結ぶ文盲退治∽03-122
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

アウシュビッツと現代 ユダヤ民族のたどった悲劇の道を通して、人間とは、戦争とは、国家とはなにかを考える [講演要旨]∽06-179
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

新聞人の責任(特集・新聞の現状) 新聞記者は現代史を書いているという自覚をもつべきだ。現在に対しても、未来に対しても責任がある [朝日新聞社新入社員のためにおこなった講演に補筆したもの]∽06-409
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

偏見との戦い(社説) [米国の黒人問題にみる良心の苦悩と努力]∽05-192
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

世論と新聞 [少数意見を載せる意義、国外にでた場合の態度 朝日新聞社全国通信局長会議での講演に補筆したもの]∽06-093
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies