(絵葉書綴り)∽8_2

Type
Book
Issued
1906-05-15
Description

記述レベル: アイテム

資料ID: 8_2

来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター

来歴-現物資料の来歴: 1970年代後半小野秀雄邸より旧新聞研究所に移管。2007年以降
図書室/社会情報研究資料センター貴重資料保存スペースに移管。

概要-箱: 8

概要-群: 2

概要-名称: (絵葉書綴り)

成立年代-元号: 明治

成立年代-年: 39

成立年代-月: 5

成立年代-日: 15

概要-作成: 坪井誠太郎

形態・形式情報-資源タイプ: 絵葉書

形態・形式情報-表現形式・スタイル: 09手紙・便り

内容記述: 正五郎が書いたと思われる絵葉書28枚を収める。綴りの最後に「母上様 明治卅九年五月十五日 坪井誠太郎」との書き込みあり。

資源状態: 綴

調査年月日: 2005/09/02

  • Faculty / Graduate School
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
  • Original Owner
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Data Provider
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
  • Metadata Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other

Collection

  • Digital Cultural Heritage

    A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share

関連資料

(坪井正五郎略歴)∽3_8_11

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

年賀状綴り(明治三十七年)∽3_30_6

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

年賀状綴り(明治三十四年)∽3_30_4

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

年賀状綴り(明治四十四年)∽3_30_2

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

坪井誠太郎(宛)∽3_14_71_2_1

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

年賀状綴り(明治三十四年)∽3_30_5

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies