関東新聞従業員組合の読売新聞社に対する抗議ビラの一部∽I_4_39
Type
Book
Issued
//
Description
記述レベル: アイテム
資料ID: I_4_39
来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
来歴-現物資料の来歴: 1970年代後半小野秀雄邸より旧新聞研究所に移管。2007年以降
図書室/社会情報研究資料センター貴重資料保存スペースに移管。
概要-箱: I
概要-群: 4
概要-体: 39
概要-名称: 関東新聞従業員組合の読売新聞社に対する抗議ビラの一部
概要-作成: 関東新聞従業員組合
概要-物的状態-長さ: 270
概要-物的状態-幅: 80
形態・形式情報-資源タイプ: その他の印刷紙
形態・形式情報-表現形式・スタイル: 04広報・宣伝
内容記述: 破損が激しく、一部だけであるが「従業員に飯も食はせず、水も飲せない狂暴な読売新聞社を正義の力でブッツブセ!」といった文言が見える
言語: ja
過程: その他の過程
資源状態: 単紙/単体
備考: M2階でG4の付箋あり。
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料

読売新聞社報/読売新聞付録∽I_4_220
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

社説 新聞の自由と大衆の支持∽I_4_125_4
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

「新聞批判」の「読売」の記事∽I_4_26_30
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

読売新聞の社勢躍進∽I_4_26_18
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

正力社主、米タイム誌への抗議文の記事∽I_4_94_3
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

新聞批判 読売「正力新聞」バクロの記事∽I_4_116_1
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies