はにわ考∽4-2-02
Type
Book
Issued
1901
Description
記述レベル: アイテム
資料ID: 4-2-02
来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
来歴-現物資料の来歴: 2004(平成16)年旧坪井誠太郎邸から東京大学大学院情報学環学際情報学府図書室に移管
概要-箱: 4
概要-群: 2
概要-体: 02
概要-名称: はにわ考
成立年代-元号: 明治
成立年代-年: 34
概要-作成: 坪井正五郎
概要-物的状態-長さ: 186
概要-物的状態-幅: 128
形態・形式情報-資源タイプ: 自由記述媒体
形態・形式情報-表現形式・スタイル: 10メモ・草稿・スケッチ
索引事項-人名: 坪井正五郎
内容記述: 絵入りのはにわをはじめとして,土偶の出土地,地名,服飾などや古墳についての記述がある。
言語: ja
著作権: 著作権の保護期間満了
資源状態: 冊子体
備考: 上海自然科学研究所地質学科の便箋に書かれている。
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料

どうぶつぶるいわけ∽4-14-33
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

留守宅(宛)∽4-12-06-02-02
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(書簡・状)∽4-12-09-02
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

ちちうへ ははうへ のみ, (坪井信良 荒井よの)(宛)∽4-15-4-2-2-6
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

ちちうへ ははうへ のみ, (坪井信良 荒井よの)(宛)∽4-15-4-2-17-2-2
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

かはりびょーぶ∽4-3-02
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies