雑字類編下∽2-6-3

Type
Book
Description

記述レベル: アイテム

資料ID: 2-6-3

来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター

概要-箱: 2

概要-群: 6

概要-体: 3

概要-名称: 雑字類編下

概要-物的状態-長さ: 225

概要-物的状態-幅: 160

概要-物的状態-返: 同

概要-物的状態-角度: 90

概要-物的状態-折: なし

概要-物的状態-面: なし

形態・形式情報-資源タイプ: 印刷刊本

形態・形式情報-表現形式・スタイル: 15辞書・事典

内容記述: タイトルは ××(本の背ではない部分の側面) に書かれている。内容は辞典。和綴じ本。雑字類編巻之四から七の合冊。年月日は後ろに「天明丙午 六月」と記述あり。木版印刷。蔵書印が最初の頁に「初百斎蔵書□」「誠軒(カ)図書」「□氏□蔵」が押してある。

言語: ja,漢文

資源状態: 冊子

  • Faculty / Graduate School
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
  • Original Owner
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Data Provider
    The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
  • Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
  • Metadata Rights
    http://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other

Collection

  • Digital Cultural Heritage

    A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share

関連資料

雑字類編上∽2-6-4

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

医案類語∽2-3-3

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(外国語辞書)∽2-7-5

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

新薬四百九十品 第四百一品至四百九十品∽2-6-16

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

新薬四百九十品 第三百一品至第四百品∽2-6-2

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

呉魯斯氏外科書初輯四(外題),呉魯斯氏外科書初輯巻之四(内題)∽2-7-4

Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies