宇田川榛斎先生書(軸端貼紙書)∽2-5-3
Type
Book
Description
記述レベル: アイテム
資料ID: 2-5-3
来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
概要-箱: 2
概要-群: 5
概要-体: 3
概要-名称: 宇田川榛斎先生書(軸端貼紙書)
概要-物的状態-長さ: 1760
概要-物的状態-幅: 560
概要-物的状態-縦: 43
概要-物的状態-横: 610
概要-物的状態-返: 反
概要-物的状態-角度: 0
概要-物的状態-折: なし
概要-物的状態-面: なし
形態・形式情報-資源タイプ: 自由記述媒体
形態・形式情報-表現形式・スタイル: 13絵画・版画・ポスター・図案・地図・書画
内容記述: 詩文2点(落款あり)、書状2点を貼り雑ぜ。「三墳五典」で始まる詩文に「天保甲子夏日」の記載あり。
資源状態: 軸
備考: 画面全体縦1190×458。各寸法 ①「伺候様~」縦282×横355②(書状1)縦159×横268③(書状2)縦159×横279④「三墳五典~」縦305×横420。虫損甚大。取り扱い注意。
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料

(「宇槐園」書)∽2-5-8
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

宇田川槐■先生書(軸端貼紙書)∽2-5-4
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

長崎銭翁蘭長門蟻斎梅合幅(軸裏書)∽2-5-5
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

誠軒先生讀那波列翁傳詩(軸裏書)(印)∽2-10-2-5
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

春川釣魚之図∽2-5-9
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

広瀬謙書(軸裏書)∽2-5-6
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies