京都大火∽055
Type
Book
Issued
1858
Description
記述レベル: アイテム
資料ID: 055
枚数: 1
来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
来歴-現物資料の来歴: 1970年代後半小野秀雄邸より旧新聞研究所に移管。1980年代から2000年代にかけて情報学環本館7F展示室に保存されていたものを、2007年以降
図書室/社会情報研究資料センター貴重資料保存スペースに移管。
形態・形式情報-表現形式・スタイル: 03報道・ニュース
言語: ja
内容記述: @京都大火@安政五午六月四日午上刻出火致シ/同夜七ツ時頃火鎮り申候凡町数百丁程/釜戸数凡弐千軒程土蔵数およそ/弐百戸前程と相見へ申候他国為知之図/
概要-名称: 京都大火
成立年代-元号: 安政
関係資料-所蔵機関: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
デジタルデータ関連-デジタル化の有無: デジタル化済
デジタルデータ関連-デジタルデータの収蔵場所: 東京大学大学院情報学環図書室
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
IIIF manifesthttps://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/iiif/24150/manifest
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料
京都大火極本しらべ∽054
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
東京の火事(仮)∽105
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
江戸日本橋大火(仮)∽049
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
京都大火∽052
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

大阪大火本しらべ∽071
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
大坂大火 ∽016
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies