「我が息子たちの命より、ドルを大切にすべきだろうか?」∽75
Type
Book
Issued
1917
Description
記述レベル: アイテム
資料ID: 75
枚数: 1
来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
来歴-現物資料の来歴: 外務省情報部が収集・所蔵していた資料で、旧新聞研究所の何初彦教授によって収集・受け入れられた資料。
概要-名称: 「我が息子たちの命より、ドルを大切にすべきだろうか?」
概要-作成: -
概要-物的状態-長さ: 762
概要-物的状態-幅: 506
デジタルデータ関連-デジタル化の有無: デジタル化済
形態・形式情報-表現形式・スタイル: 13絵画・版画・ポスター・図案・地図・書画
内容記述: “Shall we be more tender with our dollars than with the lives of our sons?”McAdooSecretary of the TreasuryWe depend on you.Buy a United States Government Bond of the 2nd Liberty Loan of 1917.(「われわれの息子たちの命より、ドルを大切にすべきだろうか?」ぼくたちはあなたがたに頼っていますアメリカ政府公債である1917年の第2回自由公債を購入しましょう。)
寄与者: 印刷所:Edwards Deutsch Litho Co., Chicago
内容分類: 募債
制作国: アメリカ
クライアント: -
版式: 平版
版式詳細: 描画石版
版式備考: -
色数: 6色
色名: 黄、濃赤、薄赤、青、墨、ブルーグレー
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
IIIF manifesthttps://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/iiif/10199/manifest
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料
「我が息子たちの命よりドルを大切にすべきだろうか」∽23
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
女性のみなさん!我がアメリカの息子たちを助け、戦争に勝ちましょう∽29
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
彼が国に戻って、また働けるように∽61
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
彼が国に戻って、また働けるように∽457
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
道を切り開きましょう!!∽37
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
道を切り開きましょう!!∽64
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies