(坪井信道元門下生よりの聞き書きを記載した手紙)∽2-7-1-2-2
Type
Book
Description
記述レベル: アイテム
資料ID: 2-7-1-2-2
来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター
概要-箱: 2
概要-群: 7
概要-体: 1
概要-部: 2
概要-枝: 2
概要-名称: (坪井信道元門下生よりの聞き書きを記載した手紙)
概要-物的状態-長さ: 246
概要-物的状態-幅: 170
概要-物的状態-縦: 69
概要-物的状態-横: 174
概要-物的状態-返: 反
概要-物的状態-角度: 180
概要-物的状態-折: それ以上
概要-物的状態-面: その他
形態・形式情報-資源タイプ: 葉書
形態・形式情報-表現形式・スタイル: 09手紙・便り
内容記述: 小野氏が「富士の麓吉田村瑞穂の里」にて、かつて坪井信道の日習堂門下生であった老人より、当時の坪井信道や日習堂の様子を聞き取った内容などを記載。「小野便箋」と印刷された便箋9枚。
資源状態: 単紙/単体
-
Faculty / Graduate SchoolGraduate School of Interdisciplinary Information Studies
-
Original OwnerThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Data ProviderThe University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Interfaculty Initiative in Information Studies Library / Multi-Media and Socio-information Studies Archive
-
Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
-
Metadata Rightshttp://dch.iii.u-tokyo.ac.jp/s/dch/page/license_other
Collection
-
Digital Cultural Heritage
A part of collections in Multi-media and Socio-information Studies Archive and III/GSII Library (Interfaculty Initiative in Information Studies, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Library), the Unviersity of Tokyo are available on this page.
share
関連資料

(抜刷送付につき書状)∽2-4-2-2
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

坪井誠太郎(宛)∽2-8-2
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

書簡(軸装)∽2-10-2-6-1
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

坪井正五郎(宛)∽3_29_2_2_3-2
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

(坪井信道「読那波利翁[ナポレオン]伝」自筆書)∽2-10-2-2-2-1
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies

坪井, (坪井正五郎, 直子)(宛)∽3_6_6
Digital Cultural Heritage | Graduate School of Interdisciplinary Information Studies