教師たちへ:∽397

種別
図書
刊行年、書写年等
-
内容記述

記述レベル: アイテム

資料ID: 397

枚数: 1

来歴-所有者: 東京大学大学院情報学環図書室/附属社会情報研究資料センター

来歴-現物資料の来歴: 外務省情報部が収集・所蔵していた資料で、旧新聞研究所の何初彦教授によって収集・受け入れられた資料。

概要-名称: 教師たちへ:

概要-作成: -

概要-物的状態-長さ: 579

概要-物的状態-幅: 416

デジタルデータ関連-デジタル化の有無: デジタル化済

形態・形式情報-表現形式・スタイル: 13絵画・版画・ポスター・図案・地図・書画

内容記述: To teachers:Emphasize the splendid lesson contained in the lines: “Fights our Army for me and you”; bring home to each child the thought that he is personally protected; awaken his desire to do his part.Use the flag story for reading in the lower grades, for grammar and dictation in the upper grades. Let school learn the salute and quotations.Insert the name of your community in the pledge. If they form a Civic a, let it be part of the ceremony of each meeting. Ask them to tell what they are doing to live up to the pledge.Emphasize Lee’s message, comparing his orders with the treatment accorded to the orchards in France by the enemy. Use “This country of ours” and “We need an army to protect us” for declamation.Correlate all with penmanship, spelling, English, history and geography.For further information concerning patriotism or Americanization, apply to Etta V. Leighton, Civic Secretary. National Security League, 19 West 44th St., New York City(教師たちへ:)

寄与者: 印刷所:-

内容分類: 戦意昂揚

制作国: アメリカ

クライアント: The National Security League

版式: 凸版

版式詳細: 活版

版式備考: -

色数: 1色

色名: 藍

コレクション名

  • Digital Cultural Heritage

    東京大学大学院情報学環附属社会情報研究資料センター/ 情報学環・学際情報学府図書室が所蔵する資料の一部を公開しております。
シェアする

関連資料

教師たちへ:∽334

Digital Cultural Heritage | 情報学環・学際情報学府

戦いたいのならば!∽211

Digital Cultural Heritage | 情報学環・学際情報学府

与えよ!∽259

Digital Cultural Heritage | 情報学環・学際情報学府

兵士たちの戦闘に力を貸そう∽25

Digital Cultural Heritage | 情報学環・学際情報学府

この教会は支援しています∽339

Digital Cultural Heritage | 情報学環・学際情報学府

インド戦時公債∽613

Digital Cultural Heritage | 情報学環・学際情報学府