Scuola antica architettata all'Egiziana e alla Greca.
Series Title:PARTE I. - ARCHITETTURE E PROSPETTIVE
シリーズタイトル [Series Title]:第1部 - 建築と景観
Part:PARTE I. - ARCHITETTURE E PROSPETTIVE
シリーズ内の部 [Part]:第1部 - 建築と景観
Inscription 1:SCVOLA ANTICA ARCHI=TETTA=TA ALL'EGIZIA=NA E ALLA GRECA
版画銘文・版刻文1 [Inscription 1]:エジプトおよびギリシャ風に設計された古代の学堂
Signature:Piranesi F.
銘記・署名 [Signature]:ピラネージ作
Volume/巻番号:8
Plate/葉番号:11
Kamei Collection Number/亀井文庫番号:341.a
Firmin-Didot Number/Firmin-Didotレゾネ番号:341.a
Negative Film Number/ネガ記載番号:8022
Image Number/画像シリアル番号:399
Image Size/画像実寸:150X212
Plate Size/プレート実寸:155X217
Calcografia volume number/Calcografia巻番号:OTTAVO
Calcografia Number/Calcografiaレゾネ番号:341.a
H.Focillon Number/H.Focillonレゾネ番号:128
H.Focillon's description:128. 19. b) Scuola antica architettata alla Egiziana e Greca. -- Titre sur un fût de colonne, en bas à dr. -- Sig. en bas à dr., dans le double fil. d'encad. -- H. 0.15. L. 0.21
H.Focillon記述 [H.Focillon's description]:128。図版19。b) エジプトおよびギリシャ風に設計された古代の学堂。−右下,円柱の基部にタイトル。−右下,二重の枠線の中に署名。−高さ0.15,長さ0.21。
H.Focillonによる記述_備考:1. 図版では左下,二重の枠線の中に署名がある。
J.W.Ely Number/J.W.Elyレゾネ番号:49
J.W.Ely's Title:Ancient school built according to the Egiptian and the Greek Manners.
J.W.Ely's description:Signature, lower left, within border.
Taschen Number/Taschenレゾネ番号:408
The Museum of Modern Art, Kamakura & Hayama Catalog Number:6
subject:architectural fantasies
-
Faculty / Graduate SchoolGeneral Library
-
Original OwnerGeneral Library, The University of Tokyo
-
Data ProviderGeneral Library, The University of Tokyo
-
Rightshttps://www.lib.u-tokyo.ac.jp/ja/library/contents/archives-top/reuse
-
Metadata Rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
-
IIIF manifesthttps://da.dl.itc.u-tokyo.ac.jp/portal/repo/iiif/52b05806-71cd-4b7d-ab97-930df913a14f/manifest
Collection
-
Kamei Collection - Opere di Giovanni Battista Piranesi
This is a digitized version of the Kamei Collection's "Piranesi Prints: Opere di Giovanni Battista Piranesi, Francesco Piranesi e d'altri" (29 volumes), a valuable book in the General Library.